Magyarországon 2012 január elsejétől tilos a dohányzás a zárt légterű helyiségekben az egészségügyi kormányzat döntése alapján. A magyar kormány ezzel az intézkedéssel elsősorban a nemdohányzókat kívánja megvédeni a passzív dohányzás káros következményeitől.
Az Egészségügyért Felelős Államtitkárság megbízásából a PLANB feladata a döntés társadalmi kommunikációjának megszervezése volt több érintett gyógyszergyártó cég, társadalmi és civilszervezet, szórakozó és vendéglátóhelyek és a média bevonásával.
A kampányt segítette a Tisztiorvosi Szolgálat (ANTSZ), amely a dohányzásra kijelölt helyek jelölésében vett részt, valamint az Egészségügyi Világszervezet (WHO), amely a nemzetközi szakmai és kommunikációs tapasztalatokat osztotta meg a kampány megvalósítása során.
Az akció társadalmi összefogással valósult meg állami forrás bevonása nélkül. A kampányanyagok elkészítését a vállalati partnerek, a kommunikációs felületeket a média partnerek, közlekedési vállalatok és a vendéglátó, valamint szórakozóhelyek biztosították. A kampány az együttműködő partnerek social média felületein is helyet kapott.
2013-ban a dohányzás visszaszorításáért tett hatékony lépések elismeréséért a magyar kormányfőt az Egészségügyi Világszervezet (WHO) főigazgatója személyesen tüntette ki.
A kampány az Egészségügyért Felelős Államtitkárság felkérésére készült az ANTSZ szakmai felügyelete mellett
Szakmai partnerek: Egészségügyi Világszervezet (WHO), Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet, Országos Egészségfejlesztési Intézet
Fő támogatói: Novartis, Roche, Hervis
Média támogatói: RTL Klub, Tv2, Origo, Veszprém Tv, Rádió Aktív Pécs, Ózdi Városi Televízió, Nyíregyházi Televízió, Sopron Tv, Kölcsey Televízió, Corvinus Rádió, Friss Rádió, Fehérvári Médiacentrum, Érd Tv
Tájékoztató felületeket biztosítottak: Magyar Gyógyszerészi Kamara, Magyar Posta, Volánbusz, BKK, MÁV, Clubinfo
További információ: http://aktiv.origo.hu/itthon/20130531-who-dijat-kapott-orban-viktor-a-dohanyzas-visszaszoritasaert.html