KOMMUNIKÁCIÓ
ÉS MANAGEMENT

Összefogás a közétkeztetés megújításáért

Összefogás a közétkeztetés megújításáért

blogeditor 2016.02.29.

A Magyar közétkeztetés működése és az ételek minősége az 1970-évek óta jelentősen nem változott. Az iskolákban, óvodákban, kórházakban és állami intézményekben ugyanazokat a recepteket alapanyagokat és konyhatechnológiát használták évtizedek óta, szinte változatlan formában.

konyhasneni_blog_poszt_1_1.jpg

Az Emberi Erőforrás Minisztérium szakmai szervezete ezt a problémát érzékelve gyökeres változásokat írt elő a közétkeztetést végző konyháknak. Drasztikusan csökkenteniük kellett a só és a cukor használatot, valamint a bő zsiradékban történő sütést. Ezzel párhuzamosan pedig a konyháknak növelniük kellett a friss alapanyagok, zöldségek és gyümölcsök használatát, és változatos új fűszerezésű recepteket kellett összeállítaniuk. Az egészséges közétkeztetésre történő átállás korántsem sikerült zökkenőmentesen. A konyháknak nem sikerült több évtizednyi megszokást egyik napról a másikra elhagyni és teljesen új receptek alapján finom ételeket készíteni. Sok helyen ezért felháborodás és ellenállás kísérte az új ételek megjelenését amelyek nem minden esetben lettek megfelelően elkészítve.

Az Unilever Food Solutions a METRO áruházlánccal közösen, az Emberi Erőforrások Minisztériuma szakmai partnerségével a kialakult helyzetre reagálva programot indított a közétkeztetésben dolgozóknak és az aggódó családanyáknak, akik nem voltak tisztában a változtatások okaival.

A PLANB feladata egy olyan kampány kreatív tervezése és teljes körű megvalósítása volt, amely különböző hangvételű edukációs anyagokkal mutatja be azt, hogy modern konyhatechnológiával, új alapanyagokkal hogyan lehet egészséges és finom ételeket készíteni az új szabályok betartásával. A kampány Konyhás Néni Receptjei címmel 2015-óta főleg social media felületeken folyamatosan zajlik oktató videókkal, receptekkel és játékokkal. A Konyhás néni oldalait több mint 10.000 egyéni felhasználó követi és edukációs anyagait több millióan olvasták el vagy tekintették meg videó formában. Kampányunk a magyar közétkeztetés egyik legfontosabb interaktív fórumát hozta létre.

 A kampány az Unilever Food Solutions megbízásából készült.

Támogatói a METRO áruházlánc, a CarteDor, Rama, Delikát, Globus, Hellmans, Knorr, Lipton, Flora, Saga, és az Rama Combi Profi.

A kampány szakmai együttműködő partnere az Emberi Erőforrás Minisztérium.

További információ: http://konyhasneni.blog.hu