KOMMUNIKÁCIÓ
ÉS MANAGEMENT

Kampány a tiszta látásért

Kampány a tiszta látásért

blogeditor 2013.11.18.

Az Egészségügyi Világszervezet kezdeményezésére 2000 óta rendezik meg minden október második csütörtökén a látás világnapját. Célja, hogy felhívja a figyelmet arra a tényre, hogy a vakság 80%-a megelőzhető, illetve gyógyítható a szűréseken és megelőző programokon történő részvétellel. Az akció a látásromlással kapcsolatos betegségek megelőzésére, a látásromlás és a vakság elkerülésének lehetőségeire hívta fel a veszélyeztetett célcsoportok figyelmét a Semmelweis Egyetem segítségével.

dsc_0448.jpg

2011.október 13-án, a látás világnapján a Nemzeti Erőforrás Minisztérium Egészségügyért Felelős Államtitkársága szakmai felügyelete mellett a Tiszta látásért elnevezéssel népegészségügyi kampányt indított a PLANB, a Semmelweis Egyetem Szemészeti Klinikájának együttműködésével és a Novartis Magyarország szponzorációja mellett. A népegészségügyi kampány megvalósítása nem igényelt állami forrás bevonást.

Az akció 2012-ben a “Jó újra látni egymást!”, 2013-ban pedig a “Nézesse látását évente!” szlogennel folytatódott. A kampányok során együttműködés született a Magyar Cukorbetegek Országos Szövetségével és az Egy Csepp Figyelem Alapítvánnyal, hiszen a végleges látásvesztés kiemelt rizikófaktor a cukorbetegséggel élők számára.

Az akciók során során a lakossági tájékoztató kampány megszervezése mellett a cukorbetegek ingyenes látásszűrését is megszerveztük az Első Magyar Optikus Zrt. szponzorációjával az ország 11 nagyvárosában.

A népegészségügyi kampányok az Egészségügyért Felelős Államtitkárság felkérésére készültek.

Szakmai partnerei: Semmelweis Egyetem Szemészeti Klinika, Magyar Cukorbetegek Országos Szövetsége, Egy Csepp Figyelem Alapítvány, Cukorbetegek Budapesti Egyesülete.

Fő szponzorai: Novartis Hungária Kft. Első Magyar Optikus Zrt.

Média partnerek: Index, RTL Klub, Tv2.

További információ: macosz.blog.hu